torsdag den 12. april 2012

Sødam kylling - Anmeldelse og Opskrift



Så fik jeg endelig smagt min Sødam Kylling som jeg havde fået som vareprøve, da vi skal til og forhandle deres lækre kyllinger mm.

Jeg har før smagt dansk Øko kyllinger og været utrolig skuffet, nærmest snydt. Men Sødam havde jeg forventninger til, især efter jeg har læst om dem herinde på diverse blogs.

Jeg havde fået en kylling på lige over 1,8 kg.
Jeg tilberedte den 1 time og 25 min v. 200 C. efter devisen om 18 min. / 500 gr. + 18 min.
Perfekt stegt! Den var dog forkælet med hakket persille og hvidløg under skindet på brystet. Nænsomt smurt ind i Oliven olie og Øko Smør fra Naturmælk. Drysset let med salt!

Stegte kvarte baby kartofler i olie på panden, ca. 30 min. til de var sprøde og møre. Mums!

Ovnbagte Peberfrugt, løg, squash og tomater i 60 min. ved siden af kyllingen, det smagte godt. Det gør det jo altid! :-)

Jeg havde valgt at holde tilbehøret så smags neutralt som muligt, da det jo var Kyllingen som var måltidets herre denne gang.


Konklusion, glæder mig til at skal sælge Sødam, forhåbentlig inden for en uge eller to, så glæd jer Århus! :-) Smagen er intens, "grøn" med en sødme og fylde. Jeg må sige det er den bedste kylling jeg har fået. Så den er nu min farvorit sammen med Label Rouge Kyllinger og en gryde stegt Bresse Kylling. Sødam vinder dog på prisen og det faktum den er Økologisk.

Squash



/Jesper

Ingen kommentarer:

Send en kommentar