fredag den 18. maj 2012

Det godt at være Slagter

Så blev det Fredag, en lidt lang vagt. Konen i aften vagt. Børnene hos Svigermor, de kommer hjem 20.30

Hvad skal man så have, ja det jo svært...Og dog.
Jagten på Sommerbuk er gået ind, vi havde dog ikke noget på job. Men dog fersk Krondyr mørbrad. Så jeg besluttede mig for en hurtig nem ret, som kunne laves ude ved grillen.



Krondyr mørbrad, krydret med timian og omviklet med Iberico Tørsaltet Bacon.
Serveret med Salat og Vinagrette af Sherry eddike og Æblejuice.

Der skal Rødvin til, ja det skulle der. Atrium 09 fra Torres i NØ Spaninen, Ren Merlot 2007. En Frugtrig balanceret vin, lige til at gå til.

Jeg må indrømme det smagte mig fantastisk. Iberico Baconen, som vi selv har lavet på job (undtaget røgningen) var helt fantastisk. Meget salt, men jeg saltede heller ikke kødet. Der er en udbredt smag af urter og Peber... Stor ros til Nicolai som har kælet for denne bacon.

Her er lidt billeder fra min telefon, bare for stemningens skyld!

God weekend!
/Jesper



2 kommentarer:

  1. Gris er godt - men en krondyrmørbrad bliver jeg aldrig træt af :-)
    Og så skal den jo næsten kun lige se grillen, så er den færdig.

    /Erland

    SvarSlet
  2. Ja Krondyr mørbrad er lækkert. Alt for sjældent jeg får det desværre.

    /Jesper

    SvarSlet