onsdag den 20. april 2011

Påskebud

I dag er store indkøbsdag i alle fødevareforretninger i hele Danmark, grunden er selvfølgelig Påsken. De fleste skal gave gæster og selv ud og lege gæster, så salget af gode råvare eksplodere i disse dage, samt at folk skal have fyldt køleskabet til de kommende helligdage.
Familien og jeg er ingen undtagelse, vi har inviteret naboerne ned og spise. De accepterede straks, men da jeg så sagde at det var til Lam, kunne man tydelig se at fruen straks fortrød sit euroforiske JA :) men jeg forsikrede hende om at jeg endnu ikke har fejlet i at få en "ikke" lammespiser til at gå mæt fra en lamme ret hos mig. Men for at være sikker på at hun kan lide lam, har jeg tænkt mig at lave en symfoni af lam, så må jeg kunne ramme mindst en ret rigtig.

Her er så hvad min plan er: lammekrone på grill, serveret med klassisk Gratin Dauphinois og gastrik. Langtids bagt lammeribs grillet af til sidst med hjemmelavet bbq, serveret med stuvet spinat spiced op med chili og peber. Sidste ret på platten bliver en lamme rilette serveret på en drue/mynte gel. Det hele skylles ned med rigeligt Pinot Noir, dagens valg bliver Australsk som lige har lidt mere varm og sødme end NZ eller Fransk.
Jeg skal nok uploade opskrifter og billeder senere.

Mvh
Jesper

Ingen kommentarer:

Send en kommentar