fredag den 30. september 2011

Anmeldelse - Mad-Aarhus 2011

I dag var jeg til Mad-Aarhus for første gang, sammen med 2 kollegaer.
Stedet er Ridehuset i Århus C. En hyggelig bygning som bruges til meget, en Mad messe er absolut en god idé i den gamle hal.
Den gamle bygning med Træbjælke støttet loft, hvidkalket vægge og de højt siddende vinduer giver en fantastisk stemning, nærmest lade-agtigt.



Der var pænt besøgt, dog plads til flere, men det var også fredag kl. 15.30. Stedet mindede lidt om en markedsplads, blandet med en folkefest. Der var live musik og folk sad på stole og spiste deres købte Gedefrankfurter og FADØL fra Wintercoat, Andre gik blandt de udstillende, snakkende og handlende.
Danish Crown


Messen er en salgsmesse, så der er rig mulighed for at købe produkterne som udstillerne havde med og der var meget at købe. Der var også mulighed for børn at få lidt oplevelse og snak med folkene fra Taste Aarhus som havde S'mad kassen med, som er et koncept for børn, hvor de lære om mad. Noget som jeg helt sikkert kunne deltage i sammen med min datter.
Danish Crown stillede op med en flot stand, hvor man kunne lære at stege kød og få råd til simre-mad.

Jeg må indrømme for mig er en Salgs/købs messe ikke noget jeg er vild med. Nogle gange får man fornemmelsen af at udstillerne har travlt med at sælge i stedet for at brande sig selv, men jeg har fuld forståelse for at nogle af producenterne / udstillerne gerne skal have solgt noget, da de måske sjældent har sådan en stor kundeskare på en gang.

Jeg håber at Malene næste år har endnu flere udstillere at byde på, for jeg er da helt klart støttende omkring dette arrangement.
Jeg savner dog at man måske havde Friland med i stedet for Danish Crown, samt måske nogle fiskehandlere, flere grøntfolk, flere bryggerier og kød/slagtere. Kort sagt, der skal bare flere udstillere ind.
Men det vil jeg tro vi alle kan være med til at støtte op om, ved at besøge messen så vi kan få en endnu større næste år.

Så afsted med jer. Lørdag er der åben 10-17 og søndag 10-16

Jeg kommer i hver fald igen.

/Jesper


Ingen kommentarer:

Send en kommentar