søndag den 30. oktober 2011

Caribisk Kylling

Aftensmad i torsdags skulle gå lidt hurtigt, så det blev Caribisk kylling.
Det er nemt og tager kun ca. 45 min at lave.

Man skal bruge:
400-500g kylling inderfilet
2 spsk karry
2 spsk brun farin
1,5 spsk sennep
1/2 tsk salt
1/2 tsk frisk timian, gerne citron
1,5 dl olie, vindruekerne eller lign.
1/2 l hønse/kylling fond
3 porrer


2 store snack chili
ris

Lig kyllingen i et ildfast fad, bland de andre ingredienser og hæld hen over kyllingen.
Rod rundt så alt kylling er dækket, og lad stå 15 min.




Imens kan du gøre fond klar og snitte porrer og chili i skiver.

Når kylling er marineret i 15 min hældes fonden over, og kommes i ovnen i 30 min ved 200C.
Her imens koges ris
Når kyllingen er færdig tages den ud af ovnen og stilles med staniol over mens du rister porrer og chili af på panden i olie ved høj varme i ca. 1-2 min..

Serveres med en kold øl til...

Lækkert..

2 kommentarer:

  1. opskriften ser super lækker ud, den skal prøves ;-)

    SvarSlet
  2. Hej, god opskrift. Virkelig lækker.

    SvarSlet