søndag den 30. oktober 2011

Munjack hjort i Skinke

Slagterne på arbejde havde fået noget vildt fra England hjem der hedder en Munjack Hjort..

Det skulle da prøves, og så havde jeg jo lidt lækkert skinke der kunne gå godt med den søde smag af vildt.

For ikke at fjerne fokus fra den lækre søde vildt smag, ville jeg ikke krydre for meget så det var kun peber.
Og så tænkte jeg at den skinke jeg fik tilbage fra røg i sidste uge ville være fantastisk at komme omkring ryggen med dens fine fennikel og koriander smag..

Jeg løsnede filetterne og krydrede, pakkede den helt ind skinke...

Super lækkert.. Smagen var meget fin, lige en anelse sød men godt opvejet af den lille undertone af lakrids og blomst fra skinken(fennikel+koriander).

Jeg valgte at være klassisk og server herligheden med råstegte kartofler med rosmarin, waldorfsalat og barolo-vildt sauce. Man bliver jo nød til at holde det klassisk en gang imellem.

Munjack er klart værd at prøve, det er ikke som almindeligt vildt fra Danmark, mere fint og mørt, og smagen har sødmen fra vildt men også den kraftige undertone som oksekød..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar