onsdag den 9. november 2011

Nemt BRØD

Nemt brød...

Det skal bare æltes og æltes og æltes....

1 kg mel. hvad du har lyst til, kan også blandes
20g salt
10g tør gær- en pakke
6 dl vand

Mel, salt og gær blandes i en stor skål
Vand kommes i og dejen samles med hænderne og når den er blevet glat og ikke klistre mere skal der æltes.
Jeg æltede i ca. 10 min... sved på panden og let ondt i armene.


Dejen skal nu op i skålen igen og dækkes med et viskestykke. Stil den lunt og lad hæve i ca. 2 timer.

Nu skal der æltes igen. Fold dejen sammen i 5 min ca. og form nu brødet som du vil have det.
Jeg lavede flutes, det passede bedst til løgsuppen.
Put nu brødene på bagepapir og bradepande og stil lunt igen, ca. 30 min.
Varm ovnen op til 220C

Nu skal de have et snit i toppen så dejen kan hæve når den bliver bagt. Jeg dryssede også med godt med mel, syntes det ser godt ud og giver en nøddeagtig smag.

Bag i ca. 40 min alt efter størrelse, jeg delte portionen op i 4 flutes og de fik 35 min..

Fantastisk nemt og supper lækkert...
Prøv med lidt smør lige når det kommer ud af ovnen... mmmmmmmm


Bon Appetit

Ingen kommentarer:

Send en kommentar