torsdag den 3. maj 2012

Anmeldelse - Store Lyngdal Friland Limousine

Var i mandags på besøg hos Store Lyngdal for at se på vores kommende grise til kampagner i uge 21 og 36. I samme anledning snakkede vi lidt om hans kvæg. Han er ved at blande Limousine med Angus, i håb om at kunne få nogle kvæg med god tilvækst og god marmorering. Det bedste fra de 2 racer. Hans kalve lever udelukkende af grønt - usprøjtet fra egne marker, som han tørrer. Jeg fik en flot t-bone med hjem af 14 mdr. Græsfodret limousine.
Den drillede jeg, dog 1 min for længe efter egen smag. Serverede den med bønner-gulerødder-parmesan, nye kartofler og CF dressing med urter fra haven.
Kødet var fint mørt, smagen var overraskende kraftig og saftig, hvilket skulle være grønt fodrets skyld. Jeg må indrømme det var ok. Men jeg bliver nu aldrig Limousine mand, synes smagen er for kedelig. Men for limousine elskere, vil jeg mene at disse er vejen frem.
Glæder mig til at smage hans Limo-Angus kalve næste år.

/jesper




Ingen kommentarer:

Send en kommentar