onsdag den 22. august 2012

Anmeldelse - Ny Lundgård Ismejeri - Wow





Ny lundgård ismejeri

Kom tilfældigt forbi skiltet til Ny Lundgård ismejeri vest for Randers i weekenden, så jeg måtte jo ind og se hvad det var. 

Fruen på stedet var selv i gårdbutikken, så jeg begyndte at snakke lidt med hende. Hun fortalte om isene og delte pænt ud af smagsprøver til mig og mine børn.
Der var en kanon flødeis med vanilie som smagte som min mormors fløderand, der var nougatis med
  hjemmelavet nougat, øl is (smagte fantastisk). Samt sorbetis med 50% frugt og bær.

Isen er virkelig bestandt og uden luft. 1 l. Vejer faktisk 1 kg.
Alt er økologisk og fløden og hyldeblomst er fra egen gård.

Nu kan jeg fra min barndom mere eller mindre kun huske 3 farvet is, men jeg er sikker på Ny lundgårds is, smager som dansk is smagte i fordums tid. Helt sikkert en oplevelse og en omkørsel værd hvis man er i Østjylland og vel og mærket kan lide DANSK is!

De laver også hjemmelavet is pinde med op til 50 gr chokolade som overtrækkelse. Mums.

Tjek hjemmesiden for åbningstider. Her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar