lørdag den 25. august 2012

Laks i hobevis

Norsk Laks


I går bankede min Nabo på døren og spurgte om jeg havde lyst til lidt Laksefilet. Han havde lige testet den maskine de er ved at producere på arbejde til udskæring af lakseportioner, så han havde fået 50 kg. med hjem.




Det siger man jo ikke nej til, så jeg fik 2 kg i portioner a 125 gr. Jeg er nok miljø-skadet efter at have arbejdet en del år med fisk, for jeg er blevet meget kræsen omkring kvaliteten, men den fejlede ikke noget her. Så absolut ikke :-)

Jeg har nu fremstillet 2 ting ud af dem og laver en mere i morgen.

I dag har jeg lavet Gravad Laks i portioner, samt lavet aftens mad. Opskrift og billeder kommer jeg til en af dagene men det var følgende:

Porcheret Laks
Pollenta Fritter
Hollandaise
Rugbrød
Salturt
Brøndkarse

Og det smagte Fa..... godt!!!!!

Imorgen kommer den til at stå på Spinat, stuvet med Birkesbagt Laks og måske lidt Butterdejs brød eller andet sprødt.

Den skal jeg nok også følge op på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar