søndag den 15. november 2015

Mette Blomsterberg's nye Dej serie - Lemon småkager

Jeg fik i fredags nogle vareprøver med hjem fra job på Mette Blomsterbergs nye færdig dejserie.
Blandt disse er hendes citronsmåkager eller Lemon
Disse har min kone snakket om vi skulle prøve at bage selv til jul, da vi er blevet trætte af Finskbrød. Vi bruger i forvejen Mette's opskrift på brunkager, som vi syntes er rigtig god.
Så med dagens vareprøve, var det jo oplagt at bage disse. Så kunne vi jo smage dem og se om det var noget vi skulle kaste os ud i, når den store julebagedag står for døren.

Vi tændte ovnen på 175C° varmluft som beskrevet.
Skar småkagerne ud i 5 mm. tykke skiver og placerede dem på en bageplade med bagepapir.
Der blev i alt 28 stk.

Vi bagte dem i 10  min. som også er anvist på pakken (8-12 min).
De blev rigtig gode, dem hvor vi havde skåret dem lidt for tynde eller skæve, blev en del mere mørke.

Her på 2. dagen smager de stadig godt. De er ikke tørre eller noget, så klart nogle vi vil bage til Jul herhjemme, dog nok ikke som købe - Men fra bunden, da vi skal bage en hel del :-)

Et nemt og lækkert produkt som mine børn elsker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar