torsdag den 12. november 2015

Pastafad med kylling & brocolli - Nemt & lækkert



Ca. 150 Kcal pr 100 g.
Efter næsten 2 års pause har jeg endelig tid til at lave lidt på bloggen. Skønt!

Jeg har i dag lavet en nem, lækker pastaret som er nem at bikse sammen.

Til en familie og lidt rester til madpakken bruger jeg:

500 g. Fuldkorns pastapenne
1 stort broccoli
500-600 g. Kyllingefilet i strimler
2 stk Let mornay sauce
200 g. Bacon tern
100 g. Revet ost
2 tsk. Hvidløgspulver
1 spsk. Karrypulver
Salt
Peber

Tænd ovnen på 200 C°

Kog pastaen i let saltet vand,lidt under al dente og hæld vandet fra.
I mens, snit broccolien i passende buketter. (Ønsker man en blød broccoli, kan den koges med pastaen i 2 min.). Jeg kan godt lide der er bid i, så jeg tilsætter den i retten rå.
På en pande steges bacon med lidt af kyllingen, kun lige til det er varmet op. Kødet skal stadig være rå i midten. Steg resten af kyllingen på samme måde.
Pisk mornay sauce sammen med krydderierne, salt og peber

Smør et ildfastfad og bland pasta, broccoli, kylling, bacon og saucen sammen i det. Drys det revet ost over. Bag i ovnen ca. 30 min. Server med brød.

Velbekomme!

Tips for pift:
Semi dried tomater
Trøffelost (Gouda med trøffel f.eks.)
Parmesan ost


Ingen kommentarer:

Send en kommentar