torsdag den 5. maj 2011

Iberico del 3

Så fik jeg endelig tid til at skrive det sidste om min oplevelse med Iberico Koteletterne.
Jeg stegte koteletterne på en Meget varm grill pande, ca. 3 min pr. side og lod dem hvile bagefter.

Serveret med dampet asparges og en salat.
Koteletterne var dejlig saftige og møre, dog synes den kotelet fra nakkeenden at være mest mør.
Kødet har en intens smag og man kan smage de Agern (Bellota) som de bliver fodret med de sidste uger, inden de slagtes. Efter 2 koteletter (ca. 180-200 gr. Kød) var jeg mæt, men det var mest smags mæssigt, da kødet har en udpræget smag som man får nok af efter et par hundrede gram.
Jeg har fået Iberico mørbrad før, og jeg må igen sige at jeg er positiv over kødet og det ikke er sidste gang jeg har købt det.
Man kan altid diskutere om det er prisen værd (399,-/kg. for koteletter med ben), men igen... er caviar pengene værd? Er trøfler det? Jeg syntes at det er!!!!


Velbekomme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar